تبلیغات اینترنتی
4توصيه به اهل دلشوره
روانشناسی،داستان،...
روانشناسی،داستان،...
برچسب:, :: :: نويسنده : سجاد

4توصيه به اهل دلشوره

دوستي مي‌ گفت هر وقت اخبار بد را مي ‌شنوم دلشوره مي ‌گيرم و تصور مي ‌كنم اگر اين اتفاق ناخوشايند براي خانواده‌ ام بيفتد چه كنم؟ آيا توصيه مي ‌كنيد در شرايطي قرار بگيرم كه هيچ خبري اعصاب‌ ام را بر هم نزند؟

به او گفتم مگر مي ‌شود اين‌ طور زندگي كرد و در بي ‌خبري محض ماند؟ وقتي در زندگي روزمره‌ مان در معرض استرس‌ هاي مختلف قرار مي ‌گيريم بايد بتوانيم آن ها را مديريت كنيم و گر نه فرار كردن از آن ها و يا ماندن در اين استرس‌ ها ما را از پاي در مي ‌آورد و باعث به وجود آمدن بيماري ‌ها و اختلالات مختلف مي ‌شود.

تنظيم اين كه چه‌ طور به محرك‌ هاي محيطي پاسخ دهيم تا حدي در اختيار خودمان است. درست است كه تيپ شخصيتي ما و نوع نگرش‌ مان به مسايلي كه به وقوع مي‌ پيوندند نقش مهمي در اين ‌باره دارند اما خودمان هم بايد كمك كنيم تا بدن ‌مان پاسخ مناسبي در مواقع لازم ارايه كند. مانند كسي كه دزدگير ماشين‌ اش را طوري تنظيم مي ‌كند كه فقط وقتي دزدي قصد ربودن آن يا صدمه زدن به آن را كرد، آژير بزند اما شخص ديگري آن‌ قدر آن را حساس مي ‌كند كه تا از كنارش رد مي‌ شويد آژير مي ‌زند.

بايد به خودتان كمك كنيد تا اضطرابي كه به دليل استرس ‌هاي مختلف محيطي دچار آن مي ‌شويد در حد معقول و كنترل شده باشد. اگر نتوانيد چنين تعادلي را در بدن‌ تان ايجاد كرده و استرس ‌ها را مديريت كنيد، اضطراب مي‌ گيريد و با علايم جسمي، رواني و هيجاني آن درگير خواهيد شد.



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد
موضوعات
پيوندها